Thursday, January 14, 2010

Wakenebeb!!!

pagi jumaat yang indah pada hari ini iaitu 15 januari 2010...hujan turun renyai-renyai menandakan berita gembira pada aku kerana tak perlu turun ladang...andaiyan aku je lah...aku bangun juz basuh muka n gosok gigi jew...mula2 ingat nak g ladang n balik baru mandi...kuar jew dari toilet hujan....

aku pon dengan yakin nya menelefon mber kata x payah turun ladang coz ujan....nak tdow dah x ngantuk jd duk lah mengadap laptop jap....sambil layan exsimen teringat yang aku nak ikut cosmate g kedai celcom. aku pon mesej lah si minah ni....mesej yg aku terima dari minah cosmate aku mengatakan yg diowg nak g jam 8.30 am pg...terkejut lah aku dengan x mandi n bersiap nya....aku mesej lagi n si minah ni siap cakap dah nak g now n bg aku masa bersiap 5 minit..

pe lagi..kelam kabut lah aku p mandi...masa nak p mandi minah ni nampak aku n cakap "baru nak g toilet kew".."cepat!!!"...aku dengan mandi ala kadar n siap berseluar jeans, ber t'shirt n wangian2 turun.....

masa kuar dari bilik aku disape oleh seowg mber.."nak g mane??"..aku dengan yakin mangatakan nak keluar jap g celcom....dengan pakai ala kadar aku turun ke bawah bilik si minah ni....

aku tengok diowg siap pakai seluar trek, kasut bot n topi...aku tanya nak kuar kew nak g ladang....diaowg leh gelak kat aku cakap nak turun ladang kai seluar jeans kew....aku mcm bler...td aku mesej tanye nak kuar dia cakap ye n nak kuar skurg...pastu diowg leh lak cakap tersalah baca mesej n diowg ingat aku nak g ladang....malu nye lah aku masa tu tak terkata...dengan malunya aku naek n salin pakaian ladang n terpaksa lah g ladang jugak pg td....

dalam perjalanan ke ladang diowg asyik gelakkan aku jew....malunya.....huhu..terkena aku hari nie....

0 comments: